kolmapäev, aprill 23, 2008

 

India seebiooperite näitamise keelust Afganistanis

Kui olime just Afganistani elama asunud, veetsin ma esimese kuu peamiselt võõrastemaja seinte vahel. Päevasel ajal tegid koristajad ja aednikud töödes väikese pausi, et imetleda televiisoripurgist kaunist kättesaamatut elu India teleseriaalis. Veidi meenutas olukord aegu Eestis, kui Ladina-Ameerika seepide ajal elutegevus seiskus. Mäletan, et astusin sisse kohvikusse, kuid keegi ei pööranud mulle mingit tähelepanu: kõik töötajad ja külalised olid kogunenud teleri ette ja ohkisid kooris.
India seriaalid on Afganistanis ääretult populaarsed. Hoolimata sellest, et ekraan on suures osas kaetud liikuvate udulaikudega kohtades, kus võiks naisterahval olla dekoltee või paljad käevarred. Üks kommertskanal näitas isegi Shakila kontserti, mille ekraan oli tervenisti üks suur udulaik, aga ometi solvas sellise amoraalse lauljatari näitamine sügavalt tõsiusklikke. Aprillis keelas Afganistani parlament ära seebiooperite näitamise kui islamivastase tegevuse. Informatsiooni- ja kultuuriminister needis ära kommertskanali Tolo TV, kes näitab sellist kombelõtvust nagu meeste ja naiste koos tantsimist! Kommertskanalid üritavad keelule vastu hakata, kuid ma ei usu, et neil erilist valikut on.
PS. Fotodel on riikliku telekanali ontlikult riietatud saatejuhid, televiisorit vaatav naine ning kohalikus restoranis teleri ette kangestunud teenindaja õhtusel seebiooperi näitamise ajal.

Comments:
Hea Õnne! Hakkasin Su blogi algusest peale lugema ja olen praeguseks poole peale jõudnud. Pean vahepeal tulema ja ütlema kui uskumatult rõõmus ma olen, et siia trehvasin ja midagi nii toredat lugeda leidsin. Lisaks olen ma väga-väga uhke Sinu üle, selle üle, et oled nii arukas ja avatud. Su kirjutis näitab seda maad kaunilt ja inimlikult. Olen tänulik. Siiralt!
 
Kui päevikuga alustasin, mõtlesin endamisi: kui kogu Eesti peale leidub mõnikümmend lugejatki, kes ei pea paljuks minuga koos seigelda, on avalik päevikupidamine end ära tasunud.
Tänan tagasiside eest - hea on kuulda, et kogu vaev (kehva internetiühenduse tõttu oli üleslaadimine Kabulis närvesööv ajaraisk) ei ole olnud ilmaasjata!
 
Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?